tirsdag 30. august 2011

Sommerfugler!


I dette innlegget vil jeg skrive om min kjærlighet til sommerfugler. Derfor også navnet på bloggen. Sommerfugler har alltid fasinert meg. De bare er til. Harmløse og vakre insekter som så fredelig flyr stille i luften. Noen ganger er det faktisk vanskelig å forstå at de er insekter, jeg ser så mye mer enn det i dem. Hver gang jeg ser en blir jeg så glad. Jeg føler meg heldig når jeg kan se noe så vakkert. De er som små engler. Jeg vet jeg har nevnt tidligere at energien ikke forsvinner men skifter form. Kanskje noe av vår energi blir til i en sommerfugl når vi dør. Da blir vi jo på en måte engler i himmelen. For vi flyr med vakre vinger i luften. Dessuten flyr vi mye mot lyset. Når jeg ser sommerfugler tenker jeg ofte at det er de som ikke lever, som har kommet for å besøke meg. Kanskje dumt, overtroisk osv. men det gjør meg glad. Jeg finner trøst i sommerfuglene. Sommerfuglene er derfor mitt svar på kjærlighet. Høres kanskje dumt ut, men det er sånn jeg føler det.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar